Alternativer – ideer til forandring og fornyelse

Så er emnet for 3.g’ernes afsluttende AT-forløb/opgave afsløret:

Alternativer – ideer til forandring og fornyelse

Dette indlæg er primært rettet mod 3.g’erne. Vi ved erfaringsmæssigt, at det er vigtigt med en samlet indgang til alt det, der er værd at vide om det afsluttende AT-forløb.

Som 3.g’er er du ikke helt overladt til dig selv, vi (og andre) har produceret en række materialer, du kan støtte dig til.

Hele det afsluttende AT-forløb er beskrevet i CGs vejledningspjece, som du kan finde her på hjemmesiden og i lectio: Dokumenter → Indbyggede grupper → Alle 3. G. elever → AT8 – 2018. I pjecen finder du bl.a. alle de deadlines, du skal overholde. Her er en direkte lænke til mappen – du skal være logget ind i lectio.

I tilgift til vejledningspjecen har vi udarbejdet en ”synopsisvejledning” og en ”model for talepapir”. Begge dokumenter findes sammen med vejledningspjecen (se ovenfor).

Så er der selvfølgelig selve ressourcerummet, det får du adgang til via netprøver – du skal bruge et pasord for at få adgang. På din lectioforside – under aktuel information – ser du både den direkte lænke og kodeordet.

CG lærere har ladet sig inspirere og har udarbejdet en række forslag til AT-emner, som du kan kigge på i din jagt på det perfekte AT-emne. De findes i ovennævnte mappe, her er lænken til mappen endnu en gang.

Der er også hjælp at hente på EMU – Danmarks læringsportals underside for AT. Går du videre til undersiden AT-2018, er der yderligere inspiration og hjælp at hente. Derunder en henvisning til De formelle rammer for AT, udstukket af Undervisningsministeriet.

Frihed, lighed & alternative højdespring

Grafen illustrerer, hvordan verdensrekorden i højdespring udviklede sig, da Fosbury introducerede det Fosbury flop (i 1968), som alle højdespringere anvender i dag. En helt alternativ springteknik, der totalt forandrede og fornyede idrætsgrenen.

Illustrationen er fundet på wikipedia commons og gengives med henvisning til illustrationens side


Kategori: Nyhed 2017-18

Tags: ,